Wie is je klant en waar bevindt hij zich in de klantreis? Een succesvolle onderneming weet waar zijn klanten en prospects mee bezig zijn en hoe zij bediend willen worden. Maar om te kunnen voorspellen welke stappen je (potentiële) klanten gaan nemen, leggen we samen met jou de klantreis vast in een customer journey sessie. Met deze informatie in kaart kun je jouw marketingtools efficiënt inzetten om zoveel mogelijk en vooral de juiste mensen te bereiken. Zo ben je op de juiste manier aanwezig tijdens hun beslissingsproces en zullen mensen eerder geneigd zijn om jouw producten of diensten te kopen. Tijdens de customer journey sessie creëren we samen de basis voor jouw campagne- en marketingstrategie.
Met je campagne- en marketingstrategie wil je jouw doelgroep zo efficiënt mogelijk bereiken. Als fundament formuleren we in een gezamenlijke sessie de verschillende persona’s die jouw doelgroep vertegenwoordigen. Semi-fictieve profielen waarin we de ‘pains en gains’ en de customer journey in kaart brengen. We karakteriseren de klanttypen en komen er bovenal achter hoe hun koopgedrag eruitziet. Hoe zoeken ze naar informatie? Wat zijn hun doelen en motieven? Hoe bereiken ze die? En welke scenario’s doorlopen ze? Met de antwoorden op deze vragen zorg je dat de juiste persoon, op het juiste moment, het juiste aanbod krijgt. Het resultaat? Meer traffic en kwalitatieve leads. En aan het eind van de reis: meer klanten.
We beginnen bij jouw klanten en prospects. Met een customer journey sessie creëren we de persona’s en leggen we de basis voor jouw marketing- en campagnestrategie.
Wanneer de klantreis en de plek van jouw klanten en prospects in kaart is gebracht, creëren we het communicatieconcept. Het ontwikkelen van marketingcampagnes en een onlinemarketingstrategie.
De content en de campagnes zijn in de lucht. We monitoren de voortgang en de resultaten en sturen waar nodig bij. Je doelgroep kan gaandeweg veranderen. Het in kaart brengen van de klant en de klantreis is daarom nooit een eenmalige actie.
Het See-Think-Do-Care-model van Google is, net als het vergelijkbare AIDA-model, een handig hulpmiddel om de customer journey in kaart te brengen. Met behulp van het model formuleren we waar de klant zich in de reis bevindt en wat zijn achterliggende intentie is. Vervolgens bepalen we per fase de boodschap en touchpoints op basis van die intentie. Met behulp van klantprofielen kun je onderbouwde beslissingen maken in je strategie zonder dat je hiervoor uitgebreide data-analyses moet uitvoeren.
De vier fasen van het See-Think-Do-Care-model:
Onze businessmanagers en strategen staan dagelijks voor je klaar om jouw marketingstrategie vorm te geven. We beginnen met een waardevolle customer journey sessie. Brengen binnenkort de klantreis van jouw klant in kaart?
Liever direct contact? Neem hieronder contact op via telefoon of WhatsApp.