Nieuwsgierig?

Breng direct de plek van jouw klant in kaart in de customer journey

Neem contact op
junction

WhatsApp

Vraag, opmerking of behoefte aan een frisse blik? Wij zijn van 9 tot 23 uur bereikbaar op WhatsApp!

06 38 348 489

Een betere marketingstrategie met een customer journey sessie

Wie is je klant en waar bevindt hij zich in de klantreis? Een succesvolle onderneming weet waar zijn klanten en prospects mee bezig zijn en hoe zij bediend willen worden. Maar om te kunnen voorspellen welke stappen je (potentiële) klanten gaan nemen, leggen we samen met jou de klantreis vast in een customer journey sessie. Met deze informatie in kaart kun je jouw marketingtools efficiënt inzetten om zoveel mogelijk en vooral de juiste mensen te bereiken. Zo ben je op de juiste manier aanwezig tijdens hun beslissingsproces en zullen mensen eerder geneigd zijn om jouw producten of diensten te kopen. Tijdens de customer journey sessie creëren we samen de basis voor jouw campagne- en marketingstrategie.

Gerichte campagnes voor een hoge ROI
Meer rendement uit je marketingstrategie met persona’s
Onderbouwde beslissingen zonder uitgebreide data-analyse

Breng de plek van jouw klant in kaart

Hoe gaan we te werk?

Met je campagne- en marketingstrategie wil je jouw doelgroep zo efficiënt mogelijk bereiken. Als fundament formuleren we in een gezamenlijke sessie de verschillende persona’s die jouw doelgroep vertegenwoordigen. Semi-fictieve profielen waarin we de ‘pains en gains’ en de klantreis in kaart brengen. We karakteriseren de klanttypen en komen er bovenal achter hoe hun koopgedrag eruitziet. Hoe zoeken ze naar informatie? Wat zijn hun doelen en motieven? Hoe bereiken ze die? En welke scenario’s doorlopen ze? Met de antwoorden  op deze vragen zorg je dat de juiste persoon, op het juiste moment, het juiste aanbod krijgt. Het resultaat? Meer traffic en kwalitatieve leads. En aan het eind van de reis: meer klanten.

stap afbeelding
Think

Customer journey sessie

We beginnen bij jouw klanten en prospects. Met een customer journey sessie creëren we de persona’s en leggen we de basis voor jouw marketing- en campagnestrategie.

stap afbeelding
Create

Campagnes en strategie

Wanneer de klantreis en de plek van jouw klanten en prospects in kaart is gebracht, creëren we het communicatieconcept. Het ontwikkelen van marketingcampagnes  en een onlinemarketingstrategie.

stap afbeelding
Build

Content creëren en publiceren

We creëren content zoals tekst, foto’s en video’s, en maken advertenties en posters. We zorgen dat jouw website, webshop en social media gevuld zijn met relevante content. En als je door de stad loopt, kom je jouw merk overal tegen. Zo bouwen we aan jouw campagnes.

stap afbeelding
Optimize

Monitoren

De content en de campagnes zijn in de lucht. We monitoren de voortgang en de resultaten en sturen waar nodig bij. Je doelgroep kan gaandeweg veranderen. Het in kaart brengen van de klant en de klantreis is daarom nooit een eenmalige actie.

Het See Think Do Care-model van Google

Het See-Think-Do-Care-model van Google is, net als het vergelijkbare AIDA-model, een handig hulpmiddel om de customer journey in kaart te brengen. Met behulp van het model formuleren we waar de klant zich in de reis bevindt en wat zijn achterliggende intentie is. Vervolgens bepalen we per fase de boodschap en touchpoints op basis van die intentie. Met behulp van klantprofielen kun je onderbouwde beslissingen maken in je strategie zonder dat je hiervoor uitgebreide data-analyses moet uitvoeren.

De vier fasen van het See-Think-Do-Care-model:

  • See: De persoon komt voor het eerst in contact met jouw bedrijf.
  • Think: De persoon erkent zijn behoefte en gaat actief op zoek naar een oplossing.
  • Do: De persoon staat op het punt te converteren in een klant en wil de oplossing hebben.
  • Care: De fase na de aankoop waarin je zorgt dat de klant zo lang mogelijk bij je blijft.

Wil jij een goed fundament voor je marketingstrategie of -campagne?

Onze businessmanagers en strategen staan dagelijks voor je klaar om jouw marketingstrategie vorm te geven. We beginnen met een waardevolle customer journey sessie. Brengen binnenkort de klantreis van jouw klant in kaart?

Liever direct contact? Neem hieronder contact op via telefoon of WhatsApp.