fbpx

Visuele identiteit

Je visuele identiteit moet verder gaan dan alleen een mooi plaatje. Het is je persoonlijke handtekening; uniek en sluit naadloos aan op de kern van je organisatie. Het is meer dan alleen een logo of huisstijl, het is alles wat zichtbaar is. Je visuele identiteit draagt bij aan je merkidentiteit: een duidelijke verwoording van wie je bent, wat je drijft en wat je wilt betekenen. Daarom heb je een visuele identiteit nodig die mensen snappen én onthouden. Van je naam tot kleurenpalet, de vormen, beelden en typografie alles draagt bij. Door met je mee te denken, creëren we samen een identiteit die je merk visueel zo sterk mogelijk aan de wereld presenteert.

Merkidentiteit

Een sterke visuele identiteit gaat verder dan alleen een mooi plaatje. Het is als een persoonlijke handtekening; uniek en sluit naadloos aan op de kern van je organisatie. Voordat we een visuele identiteit ontwikkelen, zorgen we er daarom eerst voor dat we de merkidentiteit helder hebben. De merkidentiteit moet in elk onderdeel van je merk voelbaar en zichtbaar zijn. Die identiteit formuleren we in een merkpositioneringssessie waar we de diepte in duiken. Samen met jou formuleren we onder meer je idealen, drijfveren, merkwaarden en positionering. Hieruit vloeit je merkessentie voort: de kern van jouw merk samengevat in een paar woorden, die focus en houvast bieden om je merk op te bouwen.

Visuele identiteit

Wanneer de merkidentiteit helder is, starten onze ontwerpers met het ontwikkelen van de visuele identiteit. Hierbij vertalen we de inzichten van de merkpositioneringssessie naar de zichtbare elementen van je merk. Zo associeert je doelgroep jouw stijl met de onderliggende waarden en identiteit. We ontwikkelen niet alleen een logo, maar denken ook na over het kleurenpalet, typografie, vormelementen en de fotografiestijl. Zo ontstaat een toolkit waarmee jij je merk sterk en herkenbaar presenteert aan de wereld. Dit versterken we door je identiteit door te voeren in al je visuele uitingen; jouw handtekening is altijd zichtbaar in je website, drukwerk, social media, presentaties en verpakkingen. Zo zorgen we ervoor dat mensen jouw merk herkennen én onthouden.

Brandbook

Wanneer de visuele identiteit staat, is het belangrijk alle elementen vast te leggen in een brandbook, ook wel huisstijlhandboek. Een brandbook vertelt gedetailleerd het verhaal van jouw merk in woord en beeld. Hiermee is het voor iedereen die met je merk werkt duidelijk waar het voor staat en welke kaders en richtlijnen er gelden voor de visuele identiteit. Op deze manier creëren onze creatievelingen samen met jou consistentie. Al jouw uitingen en daarmee jouw identiteit hebben dezelfde herkenbare uitstraling. Jouw onderneming, je missie en alles wat daar in beeld bij hoort, staat nu als een huis.

Expertises

Medewerker - Visuele identiteit

Vragen?

Neem contact op met Marie-jetske als je meer wilt weten. Zij helpt je graag!

Contact opnemen

Merken waarvoor werken

Onze specialisten

Meer weten over visuele identiteit?

Liever direct contact? Neem hieronder contact op via telefoon of WhatsApp.